Skip to content Skip to navigation

165 HP T-JET motor

Prestandan kommer ifrån den kraftfulla motorn med 165 hk. Den har en toppfart på 218 km/h och kan accelerera 0-100 på bara 7.3 sek.

DUBBLA ABARTH-AVGASRÖR I KROMAT STÅL

Abarths motorljud är en ren njutning och tillsammans med Abarths dubbla avgasrör i kromat stål förbättras ljudet ytterligare. Dra på full gas och släpp fram det intensiva, kraftfulla vrålet, det ljud som är typiskt för alla Abarth-bilar.

Unik exteriör

Stick ut med den nya helsvarta exteriören med linjära guldlinjer runt hela karrosen. Scorpioneoro märket dominerar motorhuven medan rutmönstet sticker ut på taket.

Exklusiv interiör

Interiören återspeglar den eleganta exteriören.
Den svarta instrumentpanelen innehåller en mattsvart 500-logotypen.
Läderdetaljer på sätena introducerar det ursprungliga "skorpionflaget", och dessa är ytterligare utsmyckade med dedikerade sömmar och unika nackstöd med ordet "Scorpioneoro", den italienska flaggan och Abarth broderade på dem.
En extra touch av exklusivitet kommer från det numrerade, guldfärgad placket som endast finns tillgänglig på denna modell.

Formula 17 ” fälgar

Den nya Abarth 595 Scorpioneoro är försedd med 17 '' Formula guldfärgade fälgar med röda navkapslar. Men 17” Formula svarta fälgar med svarta navknappar och en guldlogo finns också som tillval.

Hi Fi Beats högtalarsystem

Varje körtur förtjänar att kunna spela musik med hög kvalitet. Med 480 Watt Beats Audio Hi Fi-system kan du återskapa ett perfekt ljudspektrum i passagerarutrymmet, vilket gör din resa ännu mer minnesvärd.

Tekinska detaljer

KRAFT

MOTOR

Motortyp, motorvolym, cylindrar, ventiler T-JET, 1 368 cm³, rak 4-cylindrig, 4 ventiler per cylinder

Max effekt  165 hk (121 kW) vid 5500 varv/min

Max vridmoment 230 Nm vid 2250 g / m (SPORT MODE)

Turbo Garrett GT 1446

VÄXELLÅDA, AVGASSYTEM, LUFTFILTER

Växellåda 5-växlad manuell / 5-växlad robotiserad sekventiell växellåda (tillval)

Avgassystem Abarth-avgassystem i kromat stål, dubbelt ändrör bak

Filter BMC högpresterande insugningssystem

KONTROLL

FJÄDRING

Fram: Mac-Pherson-fjädring med krängningshämmare

Bak: Torsionsstav med krängningshämmare

STÖTDÄMPARE

Fram: Teleskopisk med FSD-ventil (Frequency Selective Damping)

Bak: KONI FSD (Frequency Selective Damping)

BROMSSYSTEM

Fram: Borrade och ventilerade bromsskivor Ø 284 x 22

Bak: borrade skivor Ø 240 x 11

FÄLGAR 17"-lättmetallfälgar med 205/40-däck ELEKTRISKT SYSTEM Batteri 250A / 50 Ah

PRESTANDA

Acceleration 0-100 km/h

7,3 sek. (manuell växellåda) - 7,4 sek (robotiserad sekventiell växellåda

Vikt-/effektförhållande  6.4 kg / hp

Stadskörning (l/100 km) 8,8 (manuell växellåda) - 8,4 (robotiserad sekventiell växellåda

Landsvägskörning (l/100 km) 5,6 (manuell växellåda) - 5,5 (robotiserad sekventiell växellåda)

Blandad körning (l/100 km) 6,8 (manuell växellåda) - 6,5 (robotiserad sekventiell växellåda)

CO2-utsläpp (g/km) 153-154 WLTP (manuell växellåda) - 155 WLTP (robotiserad sekventiell växellåda)

CO2-utsläpp (g / km) Cabrio 156-157 WLTP (manuell växellåda) – 159 WLTP (sekventiell robotiserad växellåda)

Utsläppsnorm Euro 6D Final

...
...
...

Legendarisk historia

Den nya Abarth 595 Scorpioneoro föddes för att fortsätta arvet från den berömda A112 Abarth "guldringen" från 1979. Bättre känd som A112 Abarth "Targa Oro", den producerades i endast 150 exempel. Precis som med nya Abarth 595 Scorpioneoro, var det som gjorde den så speciell dess stilistiska detaljer, som den svarta färgen, den guldfärgade dekorativa linjen runt karossen. Fälgarna är också målade i en prydlig guldfärg. För närvarande finns det bara en handfull exempel som fortfarande är i omlopp.

UPPTÄCK ALLA MODELLER