695 Biposto  Den minsta superbilen
Stäng

Lyssna på ljudet

695 biposto

Fram
Bak
AerodynamikAvancerad
Abarth-avgassystemAkrapovic
Racingfönster
Abarths cockpit
Brembos högpresterande bromssystem
1.4 T-JET 190 hk-motor
"Dog Ring"växellåda
18” lättmetallfälgar
Abarth 695 Biposto - Carousel modelli all'interno del garage

KRAFT

KRAFT

MOTOR

Motortyp, motorstorlek, cylindrar, ventiler

T-JET, 1368 cm³, rak 4-cylindrig, 4 ventiler per cylinder
 

Max uteffekt

190 hk (140 kW) vid 5750 varv/min
 

Max vridmoment

270 Nm @ 3000 varv/min (Dog-Ring-växellåda)
 

Turbo

Garret GT 1446

VÄXELLÅDA, AVGASSYSTEM, LUFTFILTER

VÄXELLÅDA

5-växlad manuell / 5-växlad dog-ring (tillval)
 

AVGASSYSTEM

Abarth från Akrapovic-avgassystem med aktiv ventil och titanrör
 

Filter

Stort luftintags-kit med hög permeabilitet och kolfiberdetaljer från BMC

Kontroll

Kontroll

FJÄDRINGAR:

Framhjulsfjädring med hydraulisk höjdjustering och racingfjädrar från Extreme Shox
Bakhjulsfjädring med hydraulisk justering och racingfjädrar från Extreme Shox


BROMSAR 

Fram: Borrade och ventilerade bromsskivor Ø 305 x 28, fixerade aluminiumbromsok från Brembo
Bak: borrade skivor Ø 240 x 11 


LÄTTMETALLFÄLGAR

Lättmetallfälgar 18'' Abarth "Ultraleggera" från O.Z. med 215/35-däck

 

PRESTANDA

PRESTANDA

Toppfart
218 km/h

Acceleration 0-100 km/h
7,3 sek. (manuell växellåda) - 7,4 sek (robotiserad sekventiell växellåda)

Vikt-/effektförhållande
6,3 kg/hk

Stadskörning (l/100 km)
7,9 (manuell växellåda) - 7,6 (robotiserad sekventiell växellåda)

Landsvägskörning (l/100 km)
4,9 (manuell växellåda) - 4,7 (robotiserad sekventiell växellåda)

Blandad körning (l/100 km)
6,0 (manuell växellåda) - 5,8 (robotiserad sekventiell växellåda)

CO2-utsläpp (g/km)
139 (manuell växellåda) - 134 (robotiserad sekventiell växellåda)

Utsläppsnorm
Euro 6